Problem meseca

Strana „Problem meseca“ svakog meseca donosi po tri problema. Jedan problem je namenjen prvenstveno osnovcima, drugi srednjoškolcima, dok je treći namenjen studentima fizike kao i svima ostalima koji vole fiziku.

Šaljite nam vaša rešenja na adresu veb redakcije do prvog u narednom mesecu, a mi ćemo objaviti imena onih koji su uspešno rešili problem meseca. Poželjno je da nam rešenje pošaljete u pdf formatu (otkucano ili napisano rukom, pa skenirano), a ukoliko nemate tehničke mogućnosti za to prihvataćemo i svaki drugi razuman format.

Problemi leta:

Pošto slede godišnji odmori, rešili smo da umesto problema meseca pripremimo probleme leta. Rok za slanje rešenja ovih problema je 31. avgust 2012.

Kako nismo dobili rešenje problema meseca maja za osnovnu školu, isti problem ostaje problem leta.

Stiglo nam je jedno tačno rešenje problema leta za osnovnu školu. Rešenje nam je poslao:

Dejan Todorović, 6. razred, Osnovna škola „Ivan Vušović“, Ražanj.

Dejanovo rešenje možete pogledati ovde.

Nije nam stiglo nijedno rešenje problema leta za srednju školu.

Problemi meseca maja:

Pošto nismo dobili rešenje problema meseca aprila za osnovnu školu, isti problem ostaje problem meseca i u maju.

Stiglo nam je jedno tačno rešenje problema meseca maja za srednju školu. Rešenje nam je poslao:

Ivan Stošić, 2. razred, Gimnazija „Svetozar Marković“, Niš.

Ovde objavljujemo to rešenje.

Nije nam stiglo nijedno rešenje problema meseca maja za učenike osnovnih škola.

Problemi meseca aprila:

Pošto nismo dobili tačna rešenja problema meseca marta za srednju školu i studente, isti problemi ostaju problemi meseca i u aprilu.

Stiglo nam je jedno tačno rešenje problema meseca aprila za srednju školu. Rešenje nam je poslao:

Petar Tadić, 3. razred, Gimnazija „Stojan Cerović“, Nikšić

Ovde objavljujemo to rešenje. Da bi rešio zadatak, Petar je pri kraju zadatka iskoristio aproksimaciju da je sinus malog ugla jednak tom uglu, što mu je omogućilo da zadatak reši analitički. Konačna brojna vrednost rešenja koje je dobio je 11,6ms, što je jako blizu rešenju od 11,9ms koje bi se dobilo numeričkim rešavanjem problema bez korišćenja te aproksimacije.

Nije nam stiglo nijedno rešenje problema meseca aprila za učenike osnovnih škola.

Problemi meseca marta:

Pošto nismo dobili tačna rešenja problema meseca februara za osnovnu školu i studente, isti problemi ostaju problemi meseca i u martu.

Stigla su nam tri rešenja problema meseca marta za osnovne škole i sa zadovoljstvom objavljujemo da su sva tri tačna. Zadatak su tačno rešili:

Milica Perić, 7. razred, OŠ „Učitelj Tasa“, Niš
Uroš Ševkušić, 6. razred, OŠ „Jovan Sterija Popović“, Novi Beograd
Miloje Đukanović, 8. razred, OŠ „Anta Bogićević“, Loznica

Sa zakašnjenjem nam je stiglo i tačno rešenje koje je poslao
Đorđe Stupar, 6. razred, OŠ “Dositej Obradović“, Novi Sad

Ovde objavljujemo rešenje koje nam je poslao Miloje Đukanović.

Stigla su nam tri rešenja problema meseca marta za srednje škole, ali nažalost nijedno od njih nije tačno. Nije nam stiglo nijedno rešenje zadatka za studente.

Problemi meseca februara:

Na postavljeni problem meseca februara za srednje škole nam je stiglo 8 rešenja od kojih je 7 tačno, a jedno ne u potpunosti tačno jer učenik nije primetio da je vreme puta jednako polovini odgovarajućeg perioda oscilacija, a ne periodu. Zadatak su potpuno tačno rešili:

Aleksandar Bukva, Gimnazija „Jovan Jovanović Zmaj“, Novi Sad
Ivan Stošić, Gimnazija „Svetozar Marković“, Niš
Jovan Blanuša, Gimnazija „Jovan Jovanović Zmaj“, Novi Sad
Mario Cekić, 4. razred, Gimnazija „Jovan Jovanović Zmaj“, Novi Sad
Andrija Sente, Gimnazija „Svetozar Marković“, Subotica
Petar Tadić, 3. razred, Gimnazija „Stojan Cerović“, Nikšić
Ljubica Vujović, Prva kragujevačka gimnazija, Kragujevac

Ovde objavljujemo rešenje koje nam je poslao Mario Cekić.

 

Zatvoreno za komentare.